Mittarilukema 55950km; osien uusintaa

Kuten pyörää ostaessakin jo havaittiin niin renkaat, ketju ja rattaat ovat elämänsä ehtoopuolella.

Renkaiksi vaihdatettiin Metzeler Tourancet, eteen 90/90-21 ja taakse 140/80R17 (ORG!/Reliatec Oy, yht. 207€). Ketjuksi valittiin DID ja rattaaksi taakse JT (ketju ja ratas Allright Oy:stä, yht. 154€). Eteen laitettiin alkuperäinen Honda-tuote prikkoineen päivineen (BikeWorld, yht. 55€).

Vaihdon yhteydessä havaittiin, että vetoakselin pään boorit hieman kuluneet tarvikerattaan käytöstä johtuen ja muille opiksi: Käytä ainoastaan orggis-eturatasta, joka on vaimennettua mallia ja selvästi leveämpi kuin tarvikevastaavat, joista kaikenlisäksi puuttuvat em. vaimenninkumit. Vaihda aina rattaan vaihdon yhteydessä myös lukkoprikka. Vetarin päähän kannattaa myös aika-ajoin laittaa vaseliinia ehkäisemään kulumista. Vetarin vaihto ei ole ihan mikään pikkujuttu sillä tämä vaatii koneen halkaisun.

Nopeusmittarin vaijeri irrotettiin mittarin päästä ja öljyttiin. Neulan vipatus kovemmassa vauhdissa hävisi.

Renkaiden, rattaiden ja ketjun vaihto suoritettiin Muijalassa Powerkings Ay:n toimesta loistavan palvelun kera 92€:n hintaan.