kesä 012006
 
 1. kesäkuuta 2006  Africa Twin

Kävimme eilen illalla Samin kanssa surauttelemassa Siuntion suunnalla mukavaa kinttupolkua pitkin ja siinä röykyttelyssä kiinnitin huomiota keulan toimintaan. Keula töksähteli erittäin terävästi pienimpiinkin juuriin ja kiven murikoihin. Samaa ominaisuutta olen harmitellut jo aiemmin osuessani asfaltilla routavaurioihin. jolloin keula iskee kynsille sellaisella voimalla, että ote saattaisi jopa irrota jos ei pitäisi kunnolla kiinni. Tätä pohtiessani alkoi mielessä kummittelemaan, että olenkohan sittenkin tunkenut keulaan aivan liian paljon öljyä…vaikka mielestäni määrien pitäisi olla ihan oikein. Jokin sai kuitenkin epävarman tunteen aikaiseksi.

Kurapyöräilijöiden foorumi vahvisti alitajuisen epäilyni ja keula oli otettava tänään auki. Tutkimus paljasti, että öljyä oli todellakin AIVAN liikaa sillä olin älykääpiönä laittanut öljyt putkiin näiden ollessa suorana kun niiden olisi tottakai pitänyt olla kasassa ja SITTEN todeta ilmatilan suuruus. Ajukopan lamppu ei syttynyt edes siinä vaiheessa kun tarkastelin purkkiin jäljelle jääneen öljyn suhteellisen vähäistä määrää. Mitähän mahtoi päässä oikein pyöriä kun alunperin keulaa niputin? Liekö väsymyksellä tms. vaikutusta asiaan? Vaikea sanoa, mutta nyt keulassa on vihdoinkin oikea määrä öljyä. Olin ehtinyt osittain jo tottumaan keulan kovuuteen niin nyt keula tuntuu melkoisen vetelältä ja jarrutuksissa syvään painuvalta. Taidanpa lisätä keulaan hieman lisää öljyä jossain vaiheessa sillä tuo voisi oikeastikin olla vähän kovempi kuin mitä se nyt on (tällä kertaa järki mukana). Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa öljyt astetta paksumpiin. Toisaalta routatöyssyt jne. ei tunnu tällä hetkellä missään.

Login