maalis 302009
 
 30. maaliskuuta 2009  VFR VTEC

Vääjäämättä lähestyvä iso huolto (48tkm) on aktivoinut itseni tarkastelemaan huolto-osien tilaamista ulkomailta. Kyseisessä huollossa vaihdetaan ensimmäisen kerran sytytystulpat, jotka ovatkin huollon selkeästi kallein komponentti (Storm-motor 29,80eur/kpl). Edellinen iso huolto (24tkm) maksoi maltaita (550eur lisätöineen) ja nyt kun tuohon lisättäisiin vielä tulppien kustannus niin kotimaisin hinnoin puhuttaisiinkin jo noin 600 euron huoltolaskusta, mikä on vähän hemmetin iso kasa rahaa. Mieluusti tuota summaa jotenkin pienentäisi, joten oli laitettava selain töihin.

Olen tutkaillut netistä eri käyttäjien kommentteja useammastakin paikasta ja päädyin lopulta tilaamaan osat David Silver Spares:lta Briteistä. Paikka ei ehkä ole ihan halvin, mutta toimii kuin Buick. Tilasin tarvitsemani osat 20.3. ja vastaanotin puketin kotiovella UPS:n toimesta 27.3. eli kaikki meni niinkuin pitikin. Toimitus sisälsi mallikohtaisen Engine Service Kit:n (4 tulppaa, öljyn- ja ilmansuodattimet sekä öljypropun tiiviste) ja jarrupalat eteen molemmille satuloille.

Yksi asia mikä pitää huomioida David Silver Sparesista huomioida, että hinnat sivustolla ilmoitetaan ilman VAT:a, joten näihin tulee lisätä 15%:n vero. Hintaa omalle tilaukselle veroineen ja toimituskuluineen (26£) tuli yhteensä 147 puntaa eli nykykurssilla karkeasti 157 euroa. Kotimaasta tilaten, Stormin ja Allrightin tarvikehintojen mukaan, vastaava setti olisi kustantanut 80 euroa enemmän (plus postit tai mahdolliset bensat noudettaessa suoraan liikkeistä). Brandt:n hintoja en uskalla edes arvata, vaikka se olisikin oikeampi hintavertailukohde, sillä nyt kaikki tulleet osat ovat alkuperäisiä Hondan merkkiosia.

  No Responses to “Huolto-osat ulkomailta”

Login