kesä 212006
 
 21. kesäkuuta 2006  Africa Twin, V-Strom

Kukapa olisi silloin 15-vuotiaana Suzuki PV:llä huristellessani arvannut, että vielä jossain vaiheessa palaan jälleen Suzukin puikkoihin. Ei tosin PV:n vaan pari hassua kuutiota isomman pelin sarviin.

Eilen hyvin palvellut afrikkalainen vaihtui Suzuki DL650 V-Strom vm. -04:een. Afrikkalaisella ehdin ajaa kaikkiaan n. 9000km ja samalla upottaa melkoisen summan varaosiin sekä tarvikkeisiin, joten ns. persnettoa tuli enemmän kuin tarpeeksi. Vaihtohyvityskään afrikkalaisesta ei ollut kovinkaan kaksinen, mutta eipä voi 15 vuotta vanhasta pyörästä kovin suuria odottaakaan. Mikäli joku törmää rek.nro:lla BZ-295 varustettuun afrikkalaiseen tai harkitsee ko. kikottimen ostoa niin tältä sivustolta löytyy melkoisesti infoa itse laitteesta ja tarvittaessa saa vielä lisääkin sähköpostitse. Tuleva omistaja saa afrikkalaisesta hyvän ja luotettavan kulkineen, jolla pääsee kummasti mutkaista tietä eteenpäin. Vaikka taloudellisesti ”takkiin” tulikin niin afrikkalaisesta sain erittäin arvokasta kokemusta moottoripyörän roplaamisesta. Jos olisin aloittanut harrastuksen suoraan tuoreemmalla pelillä niin tuokin kokemus olisi jäänyt varmasti saamatta ja sormi olisi saattanut olla keskellä suuta pienenkin ongelman ilmetessä. Tokihan tuo V-Strom on jo sellainen tietotekniikkahirviö ettei itsellä taida juuri olla asiaa mennä koplailemaan. Perusjutut hoituvat kuitenkin nyt vähän eri ”tatsilla” kuin suoraan uuteen pyörään loikkaavalla.

strom_sivu.jpg strom_etuviisto2.jpg strom_etuviisto.jpg strom_edesta.jpg

V-Stromin mittariin oli ostohetkellä kertynyt 10800km ja nyt mittariin on kertynyt n. 400km lisää omia ajoja. Ensituntuma laitteeseen on erittäin positiivinen, kaikki toimii herkästi ja kulkua piisaa omiksi tarpeiksi riittävästi. Akuuteimpana tarvikeostona pitää Zegan laukkujen asentamista varten tilata raudat (raudat ovat tällä kertaa varmasti epäsymmetriset, joten toista jo olemassa olevaa laukkua ei tarvitsekaan vaihtaa) mahdollisimman pikaisesti, jotta Norjan reissulle tarvittavat tavarat saadaan mukaan. Takalaukku pyörässä onkin jo valmiina, joten sinnekin mahtuu mukavasti roipetta. Ei muutakuin kovaa ajoa…

  5 Responses to “Ympyrä sulkeutui”

  1. Hyvä pyörä jopa kyydissä istuvalle. Perskeles, mistä lääke prätkäkuumeeseen? Siis joku sellainen lääke, joka ei maksa tuhansia euroja 😉

  2. Heh, diagnoosi tässä tapauksessa on ihan selvä joskin mineen valitettavasti tiedä kuin yhden oikeasti tepsivän lääkkeen ja se maksaa väistämättä tuhansia euroja 🙂 Taudin kuvaan kuuluu, että itseään voi suggestoida siten, että taudin eteneminen hidastuu. Tauti ei kuitenkaan koskaan parane täysin ja ilman lääkitystä tauti saa ajoittain kohtausluontoisesti voimakkaan yliotteen. Iän myötä tuo tauti senkuin pahenee jos lääkitys jää saamati ja ympäristössä on runsaasti ärsykkeitä….kaveripiirissä tauti saa selvästi uutta pontta. Taudin pahin selkä talttuu joko lääkitsemällä tai erakoitumalla siten ettei ensimmäistäkään kaksipyöräistä ole maillahalmeilla. Lääkitys on kallis ja se aiheuttaa fyysistä riippuvaisuutta loppuelämäksi, mutta oireet ovat huomattavasti lievemmät kuin lääkityksen puuttuessa täysin. Huomattava on, että lääkityksen kustannukset tuppaavat kasvamaan keston myötä koska näiden tehoa on kasvatettava lähes poikkeuksetta. Nykytekniikalla osataan tehdä jo sellaisia lääkkeitä ettei näiden koko kasva tehon paranemisen myötä, joten tilaa ne eivät vie välttämättä sen enempää kuin vanhatkaan lääkkeet 😀

  3. ….niinpä! 🙂

  4. Ola ansaitsit juuri tohtorin arvonimen….totta joka sana!

    Ja Japalle pienenä lohtuna, että kun joskus siirryt eläkkeelle noista salibandy jutskista, niin siitä käteen jäävällä rahalla hoitunevat kyllä nämä MP-puuhat, joten malttia…

Login