Lokarin jatketta ja muuta roipetta

Internetissä on, palstalla kuin palstalla, suositeltu V-Stromeissa käytettäväksi etulokasuojan jatketta öljynlauhduttimen suojaamiseksi. Kyseinen värkki on juuri sillä korkeudella, että ottaa osumaa eturenkaasta sinkoilevista kivistä ja muusta sonnasta. Jatkeenhan voisi periaatteessa tehdä vaikkapa kumimatosta tms., mutta omaa silmääni hivelee enemmän jo olemassa oleva valmis kaupallinen valmiste; Extenda Fenda. Tämä Pyramidin valmistama muovinen jatkokappale ohensi lompakkoa 34 euron verran Stormilta ostettuna. Asennus on ajateltu tapahtuvaksi paketissa mukana tulevilla ruuveilla sekä muovissa jo valmiina olevilla teipin suikaleilla. Internetistä löytyy kuitenkin yksi ja tuhat muutakin asennustapaa vaihdellen ruuveista liimaan asentajan mieltymysten mukaan. Varsinainen ruuviasennus ei houkutellut, joten itse asensin tuon 3M:n kaksipuoleisella teipillä ja pop-niiteillä. 3M:n teippi olisi saattanut riittää jo yksistäänkin, mutta epäileväinen kun olen niin lisäsin 4 pop-niittiä, joiden kannat maalasin vielä mustaksi. Jälkikäteen ajateltuna kaksi ylempää popparia olisi voinut jättää huoletta pois, jolloin lokarin sivureuna olisi pysynyt ”kliininä”.

fendaextenda1.jpg fendaextenda3.jpg

Salama näyttää korostavan lokasuojassa olevia asennuksen aikaisia sormenjälkiä ja muovin harmautta…kyllä se oikeasti musta on.

Eipä ne romppeet vielä tähän loppuneet sillä tällä hetkellä odottelen saapuvaksi Hepco&Beckerin laukkurautoja ja uusia renkaita. Laukkuraudat tilasin Dirtbike:lta Itävallasta ja renkaiden toimittajaksi valikoitui edullisten hintojen vuoksi myNETmoto.com. Pitääpä muuten sanoa, että tilauksen käsittely ja lähettäminen tuntui olevan tässä putiikissa varsin rivakkaa. Renkaat olivat poistuneet rahdin kuljettajan Saksan hubista jo 4 tunnin päästä tilauksen tekemisestä. Tällä hetkellä renkaat oleilevat Tanskan suunnalla. Samalla kuljetuksella tulevat myös Samin uudet renkaat. Itselleni tulevat Metzelerin hyväksi havaitut Tourancet (V-nopeusluokassa tosin, ilm. H on lopettu tjsp.) ja Samille taasen Michelinin Anakeet.

Nykyisissä renkaissa on periaatteessa pintaa kohtuullisesti ja yksin renkailla ajaisi vielä pitkään, mutta Norjaan en raskaan kuorman (matkustaja+3 laukullista tavaraa) kanssa uskaltaudu. Nimittäin nyt allaolevien Trailwingien on moitittu muuttuvan liukkaaksi loppua kohden vaikka pintaa olisikin vielä ”runsaasti” jäljellä. Kilometrejä Norjan reissulla tullee n. 4000, joten en ota mitään turhia riskejä tämän asian suhteen eli uusilla kumeilla matkaan.

2 thoughts on “Lokarin jatketta ja muuta roipetta”

  1. Luonnossa tuo näyttää vähän paremmalta kuin salaman kanssa otetussa valokuvassa. Negatiivisin puoli on kyllä tuon melkoinen kilohinta….vaikka ei kovin kummoinen muovilärpäke loppupeleissä ole.

Kommentointi on suljettu.