Huoltoa…vaan ei itsetehtynä

Niinpä ne systeemit muuttuvat pyörän vaihtamisen jälkeen. Afrikkalaista tuli ropattua itse ja sen kiikuttaminen ”huoltoon” olisi tuntunut varsin oudolta ajatukselta. Stromin kanssa tämä ei nyt niin oudolta tuntunutkaan ja eilen ”Wee-Strom” käväisi luontevasti JV-Motorsportilla 12tkm:n huollossa. Itseasiassa vieraampi ajatus olisi ollut suorittaa huolto itse…olisi varmaan tuntunut samalta kuin jonkun kaverin pyörän käpistely tms. 🙂 Huolto kustanti yhteensä 173€. Huomioitavaa on, että huolto-ohjelmasta poikettiin tulppien osalta tarkoituksella sillä niitä ei vielä tässä vaiheessa vaihdettu vaan jätettiin seuraavaan huoltokertaan. Ohjauslaakeri oli vähän löysällä ja sitä kiristettiin jonkin verran.

Kaikenkaikkiaan arvokasta puuhaa suhteessa tuo MP:n huollattaminen esim. autooni kaikki perushuollot ovat maksaneet omien öljyjen kera n. 65€ (pl. hihnanvaihto +500€). Lisäksi itse kun teki huollot vanhaan pyörään niin saattoi olla takuuvarma siitä, että kaikki tarvittava tuli tehtyä. Tekniikan Maailmassa olleen testin perusteella ei luottamus tiettyjä MP-huoltoja kohtaan herännyt, joten huoltopaikan valinta oli helppo; JV-Motorsport. Kyseinen firma pesi muut kilpailijat testissä selvästi ja puskaradion kuiskuttellessa positiivisia kommenttejaan, ei asiassa tarvinnut arpoa enempiä. Huomion arvoista oli kuitenkin, että TM:n testin loppuarvosteluissa painotettiin työmääräimen tekoa ja asiakkaan hyväksyntää tälle. Itse en nähnyt, pyörää huoltoon viedessä, minkäänlaista työmääräystä saati sellaista allekirjoittanut. Pyörää haettaessa sain laskun, joka ilmeisesti toimi samalla työmääräyksenä. Lappuun oli eritelty tehdyt toimenpiteet, osat hintoineen ja muut havainnot. Kokonaisuutena ei kuitenkaan mitään valittamista ja paikasta jäi positiivinen fiilis. Seuraavakin huolto tulee teetettyä samassa paikassa.