syys 232010
 
 23. syyskuuta 2010  Moottoripyöräily, VFR VTEC

…tai sitten ei. Nimittäin pyörän akku on ajon puutteessa päässyt tyhjentymään niin paljon ettei pyörä jaksa edes luvata kunnolla. Melkoisia virtasyöppöjä nämä nykypyörät ajonestoineen päivineen. Eipä muuta kuin Optimate kiinni ja uusi yritys huomenna jos sää sallii.

  3 Responses to “Mopottimella töihin?”

  1. Jesh, sallihan se.

    Alkaa näköjään eturengaskin olemaan ehtoopuolella, sillä ohjauksen herkkyys on vähentynyt ja hyrrävoimat tuntuvat kallistettaessa. Tosin kyllähän tuon kuluneisuuden näkee jo otsaluullaankin. Sen verran vähän tullee tässä syksyn aikana ajoa, että eiköhän tuolla selvitä ajokauden loppuun ihan hyvin. Pitänee talven pimeinä tunteina metsästää jostain uusi rengas. Tällä kertaa taidan tilata uuden rinkulan suoraan Kumi-Veikolta intellinetin sijaan…tai sitten Reliatecin kimpasta kevään korvalla.

  2. Oma vaikutus tuohon ajotuntuman muutokseen lienee tuolla kelin kylmenemisellä. Etenkin ennen kuin renkaat lämpenevät, niin omakin pyörä tuntuu yhtä notkealta kuin ratakisko.

    No pitää yrittää nauttia näistä syksyn viimeisistä ajokeleistä.

  3. Heh, suurin syy epämääräiseen tuntumaan oli omassa laiskuudessa; eli rengaspaineet olivat päässeet turhaan alhaalle. Edessä oli ~2.1 ja takana 2.5, joten ei ihme tuo ”jäykkyys”.

    Talven aikana uusittavien listalle päätynee myös akku ja/tai jännitteensäädin. Alkuun pitäisi saada aikaiseksi latausjännitteen mittaus.

Login