huhti 292012
 
 29. huhtikuuta 2012  Perhe ja asuminen

Kuten jo aiemmin kirjoittelin, niin viime kesänä aloitettu kattoremontti ei mennyt ihan tuubiin. Laadusta ja valmiusasteesta ei ihan päästy urakoitsijan toimineen Etelä-Suomen Kattokeskus Oy:n kanssa yksimielisyyteen ja viimeinen lasku ajautui perintätoimiston kynsiin. Noh, asian käsittely torppaantui sillä saralla varsin nopeasti, selvitettyäni perintätoimistolle asian taustat ja perinnän oikeellisuuden. Sittemmin käynnistin toimenpiteet asian ratkaisemiseksi kuluttajariitalautakunnassa, ja jonne tarvittavat asiapaperit päätyivätkin runsaiden selvitysten ja kuvien kera. Tässä vaiheessa urakoitsijakin otti asiaan toisenlaisen asenteen ja antoi kuluttajariitalautakunnan vastinepyynnön jälkeen kirjallisen sitoumuksen asian hoitamisesta tietyssä aikataulussa, joka tässä tapauksessa on kohta alkavan toukokuun loppu, ja ulkopuolisen asiansa osaavan urakoitsijan toimesta. Asian käsittelyä (käytännössä 14kk:n jonottamista kuluttajariitalautakunnan käsittelyjonossa) ei ole vielä keskeytetty vaan odottelen sovittujen asioiden toteutumista, jolloin keissin voi kuluttajariitalautakunnassa päättää.

Urakoitsijan antamaa kirjallista sitoumusta (toimitettu itselleni ja kuluttajariitalautakunnalle) asioiden hoitamiseen, sitoumuksessa ilmoitetulla tavalla, pidin sen verran vahvana paperina, että suoritin ”pidättämäni” loppulaskun. Virhe vai ei, se jää nähtäväksi. Harmittavasti kyseinen lasku muodostuu työkustannuksista, joten maksun siirryttyä tämän vuoden puolelle, jäi täysimääräinen veroetu kotitalousvähennyksen muodossa saamatta viime vuoden puolelta.

Login