syys 142013
 
 14. syyskuuta 2013  Cross Bones, Varusteet

Olacb1

Kulunut ajokausi on ollut yllättäviä käänteitä täynnä. Keväällä XR vaihtui uuteen täysin varusteltuun Bemariin ja myöhemmin kesällä GS vaihtui, 3000km ajettuna, takaisin Harrikkaan. Enkä ole päivääkään katunut vaikka koko herkku- ja lisävarustearsenaali hävisi kertaheitolla. Pyörien mittareihin on kertynyt tällä ajokaudella tähän mennessä ~6500km, mikä on ihan kohtuullinen lukema lähes pelkästään ns. iltalenkki-ajossa, yllä olevan kuvan mukaisten ajomaastojen löytyessä lyhyen ajomatkan päästä kotoa.

Harrikkaa kutsutaan yleisesti maailman kalleimmaksi puolivalmisteeksi, jota ei käyne kiistäminen; CrossBones on saanut kesän aikana uuden 1925-mallisen sitsin (matalampi kuin orig.), uuden takarenkaan (Michelin Commander II 200/55R17), takajalkatapit, erillisen takapenkin ja pikakiinnitteisen sissybarin. Lisäksi lähitulevaisuudessa on tarkoitus hankkia irroitettavat BossBags-sivulaukut suoraan valmistajalta jenkkilästä. Pidemmällä tähtäimellä katseet kääntyvät putkistoon, joka tullee aiheuttamaan päänvaivaa viimeistään pakollisen katsastuksen myötä (ellei mahdollisesti jopa aikaisemminkin virkavallan toimesta, heh). Niinpä olenkin mielenkiinnolla katsellut mm. Jekill&Hyde -tyyppisiä ratkaisuja:

 

Yllä olevan tyyppisiä ratkaisuja tarjoaa muutama muukin valmistaja, yhteistä näille kaikille tuntuu kuitenkin olevan posketon hinta. Täytynee pitää silmät auki aiheen tiimoilta ja odotella käyttäjien kommentteja, turha stressi ja hoppu ole hyväksi tässäkään asiassa.

Niin, kaipa se pitää tässä samassa heittää Jarnolle suuret kiitokset mukavista ja ikimuistoisista mp-reissuista. Mies meni ja pisti pyörän myynnin myötä mp-harrastuksen pakettiin, vaikka mies joskus muuta yrittääkin väittää, ja siirtyi täysin kotiloitsijaksi.

  2 Responses to “Harrin elämää”

  1. Harrastus ei toki ole paketissa… Ainoastaan tauolla. Pyörän vaihto oli aina suunnitelmissa, joskin vaihtoväli ei ole aivan yhtä nopea kuin eräillä 😉 Siispä myös vaihdon kesto on hieman pidempi.

    Kiitos itsellesi mukavista ajoreissuista. Ilman niitä pyörä olisi lähtenyt eteenpäin jo kauan aikaa sitten.

  2. Niin, ja onhan Fly’n’Ride -reissut keskieurooppaan vaihtoehto 🙂

Login