marras 032006
 
 3. marraskuuta 2006  Moottoripyöräily, V-Strom

Tässä vaiheessa on tunnustettava se kylmä tosiasia, että ajokausi on paketissa tämän kauden osalta. Eipä viimeisen huollon jälkeen tullut juurikaan ajeltua runsaiden vesisateiden vuoksi. Taisin yhtenä päivänä käydä mopolla töissä…siinäpä se. Kokonaisuudessaan kilometrejä tälle kaudelle kertyi aika tarkkaan 10tkm, joista parisen tuhatta Afrikkalaisella ja loput V-Stromilla.

Pitääpä ottaa akku pyörästä irti ja laittaa Optimaten (vinkki; kyseinen värkki on muuten tälläkin hetkellä tarjouksessa Motarilla 48 euron hintaan) perään ylläpitolataukseen.

Talven aikana pitää pyörään haalia kaatumaraudat ja pohjapanssari. Todennäköisesti valinta kääntyy Suzukin omasta lisävarustekatalogista löytyviin malleihin. Myös navigaattorista haaveillaan edelleen ja valinta kääntynee entistä enemmän Garminin suuntaan sillä kyseiseen laitteeseen löytyy valmis merkkikohtainen teline em. Suzukin omasta lisävarustekatalogista. Toisaalta euroopan kartat sisältävän TomTomin Riderin saa tällä hetkellä sangen kohtuulliseen 499 euron hintaan esim. Louisilta. TomTom on kyllä saanut runsaasti haukkuja telineestään, joka syö laitteen virtaliitinnastat ja aiheuttaa toimintaongelmia. Toimintavarmuus on kyllä yksi tärkeimmistä valintakriteereistä ja sillä perusteella TomTom on selvästi tappiolla. Aika näyttää, että mikä masiina Suzukiin oikeasti päätyykään, mutta hankinta on kuitenkin must.

  4 Responses to “Ajokausi paketissa”

  1. Joo alkaa tuo kausi olla mullakin paketissa. Lykkivät nimittäin tuota suolaa taas ylt ympäriinsä, joten voipi olla että puhtaita kelejä ei enää tule. Mutta tuosta Navista piti kirjoittelemani, että ainakin Garminin Questeissa on tuota vastaavaa ajonaikaista kulumaa ilmennyt. Sitä en sitten tiedä onko niin paljon että siitä varsinaista ongelmaa olisi syntynyt toiminnan kannalta. Tourateciltähän saa hyviä telineitä ?;^))

    Omasta laitteesta kuluvat myös laitteen kyljet, mutta kun virtaliitin on irtojohdon päässä ja varsin tiiviisti mitoitettuna liittimen osalta, niin siellä kulumaa ei ole ilmennyt.

  2. Tuo Suizan tellinki on mallisarjoille 26xx, 27xx ja 28xx käypänen ja en ole ihan varma tuosta Quest-sopivuudesta. Tosin mitä netistä on tullut luettua niin sen perusteella aiemmin harkitsemani Quest 2 tippuisi näillänäkymin pois listalta.

    Kuva telineestä: http://www.suzuki-motorraeder.de/content/zubgfx/990D0-27GGB-000.jpg Tiedä sitten miten tukeva tuo on….ainakin tuossa kuvassa näyttää kohtuu hyvältä. Periaatteessa tuota voi vielä jollain kumeilla/solumuoviteipeillä tiukentaa jos väljistyy (mikäli tuon kiinnitystavan oikein ymmärrän).

    TomTomeissa tuo kuluma on ollut melkoisen totaalista ja nastat ovat suorastaan täysin puhki, jolloin laite on miltei täysin hyödytön.

  3. Terve,
    itselläkin on aikomus laittaa kaatumaraudat talvenaikana kiinnni pyörään. Kerro miten hankintasi etenee eli mihin rautoihin päädyit ja miksi.

  4. Tervepä terve,

    Näillä näkymin hommaan nuo Suzukin omat raudat….tai sitten SW-Motechin raudat. Suzukin raudat on SW-Motechin valmistamat eli ovat samat, joten hinta tulee ratkaisemaan loppupeleissä sen, että kummat pyörään tulee. Tuo GPS-telinekin on SW-Motechin valmistetta alunperin.

    Olen mieltynyt noihin Suzukin/Motechin rautoihin siitä syystä, että ne ovat saatavilla olevista raudoista ehkäpä tyylikkäimmät ja istuvat pyörän yleisilmeeseen parhaiten, mutta varjopuolena on esim. Hepco&Beckerin rautoihin verrattuna huonompi suojaavuus. Toinen vaikuttava seikka on se, että nuo Suzukin/Motechin raudat toimivat samalla yhtenä kiinnikkeenä pohjapanssarille.

    Rautoja ja panssaria saa sekä mustana, että hopeana. Parit kuvat raudoista sekä panssarista: http://www.mo-tech.de/produktbilder/sbl_05_295_100_3_xl.jpg ja http://www.mo-tech.de/produktbilder/sbl_05_295_100_2_xl.jpg

Login